Strålende dag i marka


Ja, det ble en frisk og kald skitur i går, 21.1.2023.

Jeg kom meg opp til Frognerseteren kl. 10.00 og da fikk jeg den siste parkeringsplassen. Sola hadde nettopp «stått opp».

Fra Frønsvolltråkka opp mot Tryvann kjente jeg at det var litt trått.

Det var lange skygger overalt. 
Det var vakkert forbi Tannlegehytta.

Jeg hadde kurs mot Kikutstua, og ville gå over Glåmene.


Her var det vakkert.  

Ned Tjuvdalen gikk det fint å filme, fordi det var trått.

Endelig framme ved målet, Kikutstua.


Det var godt å komme inn, men her var det stinn brakke. Køen gikk langt inn i stua.  

Jeg fant meg en plass på golvet for å spise matpakka mi og drikke safta mi. Ga opp skolebrødet og kaffen.

Fikk skiftet alle klærne som var svette på et toalett før jeg gikk hjem.

Det var lav sol på hjemveien også.

Appelsinhaugen er et fint kryss. Etter det er det fine nedoverbakker.

Fortsatt lav sol og mye folk


Sola hadde nesten gått ned ved Blankvannsbråten.
 Men den varmet litt.

Det trengtes, for det var -14 grader, her målt ved Langmyr. Tilbake etter solnedgang. Fortsatt mye liv og røre på Frognerseteren, særlig i akebakken. Bilen min sto fast der den sto, og en hyggelig unggutt som tilfeldigvis kom tilbake samtidig, parkert ved siden av meg, grov og dyttet meg løs.  Der hadde jeg flaks. Klokka var fem og det var lite kø hjem. Bildet er tatt på morgenen.

 

7 kommentarer
    1. Hei!
      En fin tur, ser jeg, men så kaldt!
      Vi er på hytta, gikk en lang tur i går, og her, på Skrim ved Kongsberg, var det bare syv minus da vi gikk tur. Vi opplever at det er mildere her i høyden enn det det er hjemme.
      Ønsker deg en fin søndag! 🤗

    2. Så utrolig vakkert ute i går. Rart hvor lite sol som skal til før verden føles som himmelen 🙂 Du fikk deg en skikkelig god lang tur da. Jeg gikk langs Akerselva 🙂

    3. For en fantastisk tur du fikk 😀 Jeg har et ønske om å gå der på sommeren… men du verden – skiføre!!! God søndag til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg