Støtte i sorgen

Det er ikke bare enker som sørger når en mann går bort. Det er mange. Men livsledsageren er den nærmeste, og den som merker det mest, både på kropp og sjel.

Ikke alle har en livsledsager. Da må man kunne stille opp som søsken eller venn.  For barn og barnebarn kan det selvfølgelig være veldig store tap, også de som er av bonustypen.

De fleste vil sørge på sin måte. Søsken, svigersøsken og ekser har også sine ulike plasser i sørgerekka. Det gjelder å beholde roen i sorgen og unngå overraskelser i plasseringen i den rekka. Noen bør kanskje kjenne sin besøkelsestid hvis forholdet er over for lenge siden.

Jeg har mistet noen i familien og jeg har fått oppmerksomhet for det fra de som anerkjenner min sorg og min støtte til den døende og til de pårørende. Jeg kjenner min plass og føler meg trygg.

Det er en glede å kunne støtte andre, og det er en glede å også selv få oppmerksomhet i sorgen. Det er jeg veldig takknemlig for.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg