Ryddig verktøykasse, yess

Nå er verktøykassa ryddig. Det har den ikke vært på mange år.

Jeg kan ikke akkurat si at det var ryddig i hyller og skuffer i garasjen da mannen min levde. Men han visste hvor han hadde tingene; -skismurning, verktøy, bilpleie, hageredskap og all slags utstyr.

Da han døde var vi i ferd med å isolere huset, pusse opp og montere bergvarme. Snekkerne fikk låne alt verktøyet han hadde. Da de var ferdig, var det mye å rydde opp i, av restene som var igjen av Fein og Dewald-sett og annet fint utstyr. Jeg hadde ikke kapasitet til å følge opp alt underveis. Men mye var fortsatt på stell og det ble brukt da jeg utvidet hytta med 30 m2.

Etter hvert har jeg fått litt hjelp til å rydde i garasjen og ta bedre vare på det jeg har.

I romjula har jeg også gjort litt av dette.

Jeg startet med hva jeg trengte.

Så tok jeg fatt i den gamle verktøykassa som jeg hadde stående i kjøkkengangen, hvor det egentlig bare var kaos. Den ble tømt på kjøkkenbordet.

Det gikk mye raskere enn jeg hadde trodd. Jeg sorterte raskt og kastet det som jeg. trodde at jeg ikke fikk bruk for. Så tørket jeg kassa innvendig og la tilbake det jeg visste at jeg trengte.

Det er kjekt å ha en ryddig verktøykasse før året er omme.

Bare å lukke den og sette på plass igjen i kjøkkengangen. Nå kan jeg fikse det meste.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg