NAF fixer alt, overalt


Klokka var fem søndag ettermiddag ved parkeringensplassen på hytta og jeg var klar for hjemreise. Jeg hadde med meg en golfspiller som nettopp hadde vunnet Østlandet tour.

Hjemme ventet det en overnattingsgjest, kanskje to.

Parkeringsplassen er på en liten «hylle», så vi så under bilen da vi kom mot den. Plutselig ser han at det er noe som er løst under bilen. Den plastikkplata som skulle beskytte motoren nedenfra hang ned.

Jeg tenkte på at bilen nettopp hadde vært på EU- kontroll og at de sannsynligvis ikke hadde festet denne plata skikkelig etter seg. Plastplata lå på en hylle foran og bak og var festet i hvert hjørne med 4 spiker. De var lignende pappspiker med gummiringer, som kunne skrues opp med en mynt eller nøkkel. En av dem var ikke festet.

Vi prøvde først å få festet den der spikeren hadde sluppet. Men det var nytteløst. Vi hadde ikke rette verktøyet. Så prøvde vi i stedet å løsne de spikerne som satt igjen. Den siste var lei å få løs.

Jeg ringte NAF, og det viste seg at en bil var i Gressvik, bare 15 min. unna. Jeg måtte ringe ham inn gjennom bommen og straks var han der med en stor lastebil.

Det var en blid fyr med en Lettermans- tool som kom.

Vi fant tonen straks og jeg fortalte at NAF også har hjulpet meg på 985 moh. Da var det en spiss stein i hjulet som ble reparert på null komma nix. Med god avtale er det ikke egenandel på sånt.

Denne karen kastet seg under bilen og løsnet den siste spikeren i løpet av 5 minutter. Ikke verst på det sånt sted.

Den løse plata fikk plass i baksetet og skal bli med til verkstedet på Rud i morgen.

Overnattingsgjesten min hjemme fant fram nøkkelen selv og fant rommet. Da jeg kom, satt hun og slappet av i «glassbuen» min i hagen. Da jeg kom dit, fikk vi hilst og snakket sammen. Så bestilte hun et rom til datteren sin og fortalte om hele reisen sin. Det var spennende. Så serverte hun meg juice. Hun hadde kjøpt feil. Det skulle ha vært eple. Og jeg var helt tørr i munnen, så jeg sa ja takk. Vi lo og koste oss. I morgen skal hun få eplejuice av meg.

Jeg fikk ringt verkstedet mandag morgen og fikk time tirsdag morgen klokka 08.00. Det tok en halv time å fixe.

De monterte plata på plass igjen med 15 spiker og jeg måtte betale 870 kr. Det kan sikkert diskuteres om ikke verkstedet burde ha tatt dette på sin kappe, siden de var under der 14 dager tidligere og kikket, og satte på plass igjen, og at det at denne plata slapp, ikke skyldes en skade.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg