Husk hentingen

Nå kan juletreet mitt hentes tirsdag morgen kl.07.00. Det er hentetiden på dette stedet.  Det er ulike frister for å sette juletreet ute på gata for å bli hentet av Oslo kommunes avfallsinnsamling.

I år er jeg spesielt glad for å slippe å måtte grave fram tilhengeren for å kjøre det bort. Tilhengeren er nedsnødd. Se, så fint dette treet er, selv om det er helt uten pynt, 2,5 m høyt, tett og symmetrisk.

Det var faktisk så bredt at jeg måtte åpne de doble terrassedørene og dra det ut. Så tungt var det at det ikke ville kunne kastes over rekkverket.

Jeg måtte dra det ned hagetrappa, gjennom hagen og oppover den nymåkte nedkjørselen til hagen, opp til gårdsplassen og ut på gata.

Det var glatt is og det regnet. Heldigvis hadde jeg strødd, så jeg fikk fotfeste. Men heldigvis var det også is, så jeg kunne dra treet bort til krysset borti gata.

Dette treet har gitt meg fryd og glede.

Dette har vært fint pyntet av to nyforelskede.

Det har blitt kommmentert i fine ordelag.

Det har blitt kjørt hit lille juleaften  av en annen, hyggelig kunde.

Jeg er også fornøyd med å ha klart å kvitte meg med det på egenhånd i god tid før hentingen.

Takk for selskapet, fine juletre.

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg