Ha mobilkontroll

Jeg skulle på styreseminar-tur med styret i fagforeninga fra torsdag til søndag natt.

Rett før avgang var jeg innom toalettet på Gardermoen. Siden jeg hadde mobilen i baklomma, tok jeg den ut og la oppå papirholderen.

Det skulle jeg ikke ha gjort. For der lå den fortsatt da jeg vasket henda og også da jeg gikk tilbake til de andre.

Etter 2-3 minutter var jeg tilbake på toalettet for å se etter mobilen, men da var den borte. Jeg banket på døra til avlukket og spurte om det var en mobil der, og hun svarte ja, men det var hennes egen.

Jeg møtte en vaskehjelp, men hun hadde ikke sett noe og hadde ikke vært der på 4 timer.

De andre i styret ringte meg, men vi hørte ingen lyd. Vi spurte skrankene rundt der, men ingen hadde tatt imot en glemt mobil.

Tilfeldigvis møtte jeg en leieboer, og jeg nevnte at jeg sprang rundt og lette etter mobilen min. Han skulle på en kort tur.

Jeg reiste av gårde til Praha uten mobil. Heldigvis hadde jeg printet ut boardingkortet.

Fredag prøvde jeg å ringe fra hotellet. Men jeg husket ikke mange telefonnummer og måtte ringe noen for å hjelpe meg med noen telefonnummer først. Jeg måtte ringte for å varsle arbeidsgiver om tapet av rene sikkerhetshensyn.

Det tok lang tid å komme fram fordi det var menyer som jeg måtte trykke på for å komme videre. Det tok lang tid å komme fram til rette vedkommende. Brukerstøtte tok ikke mobiltelefonen sin fra utenlandsk oppringning og jeg måtte starte på nytt og vente til jeg fikk svar via sentralbordet. Da ga sentralbordet beskjed til brukerstøtte om at jeg prøvde å ringe dem fra et hotell i utlandet. Da svarte de omsider slik at telefonen kunne sperres. Videre måtte jeg få gitt beskjed til hittegods på Gardermoen. Hittegodskontoret hadde også trykkemenyer og tok veldig lang tid. De ba meg registrere tapet på MissingX. Men det kunne jeg jo ikke, for jeg hadde jo ikke med meg pc og jeg kom meg jo ikke på nett uten mobilen.

Jeg ringte hjem til de som kanskje kunne hente den. Jeg prøvde også å ringe leieboeren min som jeg møtte på flyplassen i tilfelle han kunne ha hentet den for meg på sin hjemtur før jeg kom tilbake.Men han fikk jeg ikke svar av. Han var på båt.

Telefonen ble tatt imot på hittegodskontoret sent lørdag ettermiddag og da fikk jeg organisert så noen kunne hente den før hittegodsen stengte søndag kveld.

Enden på visa var at jeg kom hjem til mobilen min før jobben på mandag, men det var både mye styr og dyrt å få organisert det å få den tilbake. Bare for telefonregningen fra hotellet, biltur og parkering på Gardermoen snakker vi tusenlapper.

Så moralen er å ikke legge fra seg mobilen, men hele tiden ha stålkontroll på den. Med 8 siffer i telefonnummerne er det heller ikke bare-bare. Nummeropplysningen 1881 virker ikke fra utlandet.

 

2 kommentarer
    1. Nei det der er skrekk og gru nå. Jeg bruker også å legge den fra meg slik… men passer egentlig på å ha den i en jakkelomme eller noe. Det er så fort gjort å gjøre det som du gjorde… Trasig… men så ordner det seg heldigvis…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg