Ettermiddagste på Bristol

Det er 2. gangen jeg er på ettermiddagste på Bristol. Har også vært på det en gang i Palmehaven på Grand.

Det er lekkert, hyggelig og godt.

Nederste fatet består av to varianter sandwich og en slags krabbepure’ i form. Det midterste fatet består sv scones og en slags muffin. Det øverste fatet har småkjeks, kaker og hjemmelaget konfekt.

Rundt seksmannsbordet satt vi, seks damer i vår beste alder, såvidt rundet 60, uten å ha kunnet feiret det noe særlig på grunn av korona. Vi trakk fortsatt ned gjennomsnittsalderen i lokalet.

Det var høyt under taket og det var en bakgrunnssumming i rommet. Vi fikk oppdatert hverandre om siste nytt på foreldrefronten og barnebarnfronten, hilsninger fra gamle klassekamerater, konserter vi skulle på, verdi- og kulturdannelse i de organisasjonene vi jobber i, planer om pensjonstilværelsen.

Noen strever med at tiden ikke strekker til når det er for mange å ta seg av i den eldre generasjonen samtidig med barnebarn. Noen har for få i alle generasjoner.

Jeg har kun en svigermor som jeg snakker med på telefon et par ganger i mnd. og besøker en gang i året.

Det er lite snakk om de som mangler i vår generasjon. Det er 10 år siden jeg mistet en svoger. Det er 6 år siden jeg mistet mannen min. Det er ikke et samtaleemne.

For et halvt år siden manglet jeg folk i alle generasjoner. Nå har jeg fått barnebarn og situasjonen er helt annerledes. Men barnebarn er heller ikke et veldig stort samtaleemne. Norn har ikke deg og vi tar hensyn til det.

Etter 2 timer på Bristol er jeg oppdatert på det meste og ser frem til neste treff utpå nyåret forhåpentligvis. Håper vi får det til hjemme hos en av oss da.

En slik aften med et par glass vin koster nemlig en formue.

2 kommentarer
    1. Ja det der koster en hel formue 😀
      Men du verden så koselig og verdifullt å sitte slik med gode venner og skravle og oppdatere!
      God fredag til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg