Dublin med Airbnb – wow

Jeg har nettopp vært i Dublin og møtt andre ledere av nasjonale vertsklubber for utleiere i Nord-Europa. Det forrige møtet var i København i fjor på samme tiden. Vi var invitert av ledelsen ved Airbnb hovedkontoret i Europa, som arrangerte det hele. Vi er to «Community leaders» fra Norge, og deltok begge to.

Slik jeg ser det, er vi stort sett vanlige folk som hjelper vanlige folk med å ha vanlige opphold og ferieturer. Det viste også denne sammenkomsten.Det var to lærerike og givende dager som også inkluderte besøk på Guinnes etter at jeg  søndag kveld ble plukket opp av en av de andre lederne, fra Nederland. Vi møtte en fra Airbnb og noen vertsleder-damer fra Skotland og Irland på Guinnes.

Så dro jeg og Nederlenderne til sentrum og gikk på en rolig Indisk restaurant i ei gågate,  hvor vi fikk pratet fint sammen.


Mandag kveld var vi på en lokal restaurant med levende folkemusikk og dans.

Jeg hadde leid en flott Airbnb- leilighet ved Grand Canal Dock, like ved Airbnb hovedkontoret fra søndag til torsdag.

Jeg ble i Dublin to dager ekstra, for dette var min første tur hit. Det var fint.

Tirsdag etter møtet rakk jeg en gåtur til sentrum gjennom fine gater.


Middag og dessert på Italiens restaurant i nabolaget.

Onsdag skinte sola fra skyfri himmel og på formiddagen ble jeg med på en arrangert busstur syd for Dublin, til Glendalough, hvor jeg fikk gått en lang tur til noen sjøer.

Det var kaldt, og jeg fikk kjøpt en fiskergenser og en kul aluminiumskopp.

Tilbake igjen gikk rundt i byens bar-og handlegater, Temple bar street.

Der fikk jeg kjøpt meg en ny, fin jakke. På ettermiddagen tok jeg en togtur direkte fra kanaldokken ut til kysten og vandret rundt Howth og så på de fine gatene, de fine husene, den fine utsikten og spiste middag der.

 

Den dagen gikk jeg 29.000 skritt. Det smakte godt med pepperonipizza i Howth.

Jeg kom hjem godt fornøyd og også med en premie for den frivillige innsatsen, inngravert mitt navn og tittel- «The great gatherer.»

Har en slik fra før, -måtte finne den fram igjen nå:


 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg