Drømmer

Det er kort vei for meg å gå ned på brygga. Her kan jeg sitte og se ut over sjøen og drømme meg bort, omtrent som denne dama i bronsje.

Her har jeg møtt menn jeg har datet og menn jeg har drømt om. Her har jeg hvilt meg eller gått en tur. Her tar jeg gjerne en matbit med venninnene mine eller barna mine.

Her satt jeg sammen med en av dem da dette nye cruiseskipet Norwegian Prima dro fra kai. Folk haster forbi på brygga. Men vi hadde hastverk. Vi trengte ikke å være noe annet sted. Vi begynte å drømme om å være om bord på det skipet. Vi googlet at det hadde både vannsklie og gocartbane. Jeg så det for meg. Jeg har vært på noen cruise til Kiel. Det er mye god mat og fine fasiliteter på slike turer.

Der satt jeg altså, på den fineste brygga i den fineste byen i det fineste været med den fineste maten, sammen med et av de fineste menneskene jeg vet om og vi satt og drømte oss bort.

Hva gjør man når man koser seg sammen? Drømmer om noe mer? Det er jo mye positivitet i å drømme åpent. Det er en måte å bli bedre kjent med hverandre på. Vi drømmer vel om reiser og steder fordi vi ønsker å oppleve nye ting, eller fordi vi ønsker å gjøre ting sammen med noen.


Jeg trenger egentlig ikke reise noen steder for å være sammen med de jeg vil være sammen med. Jeg kan gå for å treffe dem, de kan komme til meg, eller vi kan møtes et fint sted. Så når jeg går ned på brygga og sitter der og ser ut over sjøen og er sammen med noen, så er det en del av en drøm som går i oppfyllelse.

En vakker dag vil jeg kanskje sitte her med en som legger armene rundt meg og spør:
– åssen går det, Liv. Får jeg ta rundt deg?
-Ja.
Og så lener jeg meg mot ham og kroppen slapper av.
– Går det bra? – Koser du deg nå?
Og jeg svarer:
– Ja, det er dette jeg har drømt om.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg