Barnevakta går hjem


Jeg har sluttet å synge i koret. Det fine, hyggelige koret som synger for kongen 1. juledag. Jeg er fordi jeg heller er barnevakt når datteren min er på sin korøving i vokalistkoret Host. Det ble plutselig samme dag og da går det dessverre ikke ihop.

Å gå hjem fra dette barnevaktoppdraget og ha fått det til så fint, gjør at jeg svever bortover gatene. Jeg legger merke til gatebildene og jeg tar meg tid til å ta bilder.

Det er noen flotte gater i denne byen.

På denne kvelden i snøværet er det stille.

Det er stengt i butikkene.

Det er lite trafikk på fortauene.

Det er slafs i kjørebanene.

Det er slafs i overgangsfeltene.

Det er snø på benken vi satt på på tirsdag.

Blomstersalget er nedpakket og det frister ikke med utepils på The old Irish pub akkurat nå.

En og annen, annen fotturist er også ute og vandrer i snøen på denne tiden.

Jeg venter på bussen, som går hver halvtime på denne tiden av døgnet.


Bussen sklir videre oppover mot Bogstad og Voksen Skog. Jeg tenker at jeg er en heldig mormor. I morgen skal jeg få være med på butikk og kjøpe dukke. Jeg går helt hjem og ser filmen om den spansk-svenske morfaren som hentet hjem sine 7 IS-barnebarn fra Syria.

 

2 kommentarer
    1. Så fint å kunne hjelpe datteren din så hun får gått på kor – men synd at du måtte slutte da…. Jeg går selv i et damekor 🙂
      Fint å rusle rundt der – og sist høst satt jeg på en av de benkene på Baker Hansen og det var sol og fint ute 🙂

      Fin tur i gatene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg