Babystrikking til glede

Ja, da er jeg i gang med å strikke babybukse.
Det er en stor glede å gå i min mors fotspor som strikker, selv om jeg aldri blir så flink som henne.

Her sitter jeg som en strikkende enke og gleder meg over å ha fått barnebarn. Min mor ble aldri en strikkende enke. Hun hadde selskap av min far.

Det var min far som ble enkemann. Han levde som enkemann i 5 år til han ble 78 år og hadde det bra i mange av de årene, også sammen med nye venninner.  Mulig jeg har arvet den egenskapen av han, – å bli kjent med nye folk.

Det er ikke sikkert jeg kommer til å strikke like mye som mora mi, eller få like mange nye nære venner som min far.

Men jeg håper iallfall jeg er litt sprekere og lever lengre enn begge dem to.

Se der, ja. Nå har det gått et par dager til og jeg har gått i gang med mønster. Enkelt med bare rettssaker, men litt krevende med flere farger og tråder  samtidig på fingrene.

 Ja, nå ser vi hvor fint det blir.

Det vokser litt om litt.  

og så litt til…

Her går det unna, Gunnar👍🏻

 

Nå blir det bein, også!

 

Ett bein ferdig👍🏻

Å så til slutt, da. Ferdig😊

Jippi!  Nå nærmer det seg.

Fix ferdig. Bare å prøve i vei nå.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg