Åpen hytte-Åpne data

  Jeg åpnet opp hytta for sesongen på torsdag.

Jeg dro ned tidlig på morgenen, før klokka syv, så jeg kunne logge meg inn på hjemmekontoret og sitte der og jobbe fra klokka ni. Det gikk raskt å fyre på peisen og finne ro og konsentrasjon.

Det gikk raskt å skru på utløpsventilen på varmtvannstanken, koble på alle rørene til koblingsstykket og til innløpet, og åpne stoppekranene på innløpet og i grøfta. Alt fungerte som det skulle.

Det gikk greit å koble på armaturene, sjekke dem, lufte dem og stenge dem. De har kuleventiler og de har stått åpne for å unngå frostskader.

Etter at varmtvannstanken var fylt, luftet jeg systemet gjennom kranene og slo på strømmen til varmtvannsberederen. Jeg fikk  varmt vann etter tre-fire timer.

Det gikk greit å starte grillen. Jeg brukte den til å lage meg en varm lunsj med spanske kjøttboller

Alle dyner og sengetøy var tørre og fine, men jeg luftet og satte på litt varme for å tørke ut vinterens fuktighet i rommene.

Jeg fikk startet TV-en. Alt gikk greit og jeg fikk jobbet i fred og ro med en større undersøkelse om åpne data blant parlamentene i Europa.

Jeg dro fra ei varm og rein og tørr hytte i sterkt solskinn. Nå er sesongen klar.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg