Ikke hvilken som helst kopp

Dette er ikke hvilken som helst kopp. Dette er den første de produserte ved Porsgrunns porselensfabrikk i 1887.

Det er virkelig noe ved å produsere eget porselen. Og som er så fint!


Det hvite Bogstadmønsteret fra Porsgrunn er rent og mykt og feminint. Her er den støpte kaffekanna: – lekker, stolt og funksjonell.


De dreide tallerknene er dreid oppå den forma som gir de fine bølgene. Dette serviset har et design som pakker inn maten uten å stjele for mye oppmerksomhet.

Designere har skapt noe som folk vil ha.

Her sitter flinke håndmalere og påfører stråmønsteret før det brennes på 1400 grader. Det gjør at dette serviset og mønsteret tåler oppvaskmaskin, gang etter gang.

Etter å ha vært på besøk på den fine fabrikken deres i Porsgrunn er jeg bare enda mer stolt av å kunne dekke bordet mitt med Porsgrunn porselen. Det hever gleden ved middagsbordet å vite litt mer om denne produksjonen og dens historie.

Dette ga meg en ny dimensjon. Å kunne være med en gruppe på besøk og få et lite innblikk inn i denne skapende verdenen har vært et stort løft. Jeg kan anbefale en tur hit. Jeg håper virkelig at denne bedriften klarer seg gjennom strømpriskrisen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg