Julebesøk på glattisen

Oslo er pyntet til jul.

Disse omgivelsene er utrolig vakre, og jeg klarer ikke å la være å ta bilder av den fine stemningen i gatene. Det er fint her, selv om snøen smelter og det hvite teppet av snø er borte.

Allikevel er det ganske dårlig «gå-føre», glatt som det er. Det hindrer imidlertid ikke et julebesøk.

Å stikke innom noen på en liten julevisitt er veldig hyggelig. Det spontane er ofte like greit. Og man trenger ikke å bli servert av et kakefat med 7 slag, og man trenger ikke å bli så veldig lenge. Det viktigste er å kunne slå av en hyggelig og gjerne morsom prat.

Med stinn mage ikledd en rød julegenser med elg på, og mine fineste julegaver, – en rød dunjakke fra Norrøna og et kunstskjerf, dro jeg på besøk.

Det var kjempehyggelig og ga en fin avkobling fra lesing, skriving, tv-titting og min egen vertinnejobb med renhold, rydding, snømåking, handling og matlaging. Nyttårsaften blir det lutefisk og hjemmelaget karamellpudding på spisestua. Da er det min tur igjen til å ta imot besøk. Jeg elsker det.

Jeg er så heldig at jeg kan bruke Oslos kollektivtransportsystem til den slags besøk. Det kollektivsystemet gjør det enkelt for meg. Bussen stopper utenfor døra mi.

Jeg tenker at jeg kan bli gammel her og vil kunne klare meg fint i byen til jeg blir nærmere 100 år. Det er om 38 år. Jeg gleder meg til hvert eneste ett av dem. Det håper jeg dere gjør også. Mine tanker går særlig til alle enker. Godt nytt år!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg