Jeg vil skinne selv

Det er fint når solen skinner på en og man føler at man blomstrer. Alt blir liksom vakrere av solstrålene. Som når Tinderlikes renner inn. Da kan man føle at det skinner på en.

Det er imidlertid viktigere å ha den indre varmen som gjør at man selv har utstråling, og at det ikke slukker. Særlig når en som man matchet med, og som man hadde veldig lyst til å få bedre kontakt med, ikke er helt med, og det ikke blir noen kaffedate allikevel. Da blir all indre varme viktig.

Jeg tenker på hva som skal til for at jeg skal skinne av meg selv alle dager.

Da tenker jeg på hvem jeg er og hva jeg mestrer. Jeg tenker på alt jeg får til helt av meg selv og som jeg kan kose meg med, helt selv. Fordi jeg har lært så mye gjennom et langt liv og er optimist. Og fordi jeg har gode verdier og en positiv innstilling. Da er ikke noe tap så stort.

Jeg trenger ikke alltid at noen ser meg og får meg til å skinne. Men, når jeg blir sett, skinner jeg enda mer, og flere vil også legge merke til meg.

Men det er hva jeg er, hva jeg står for, hvordan jeg har det og hvordan jeg tar det som betyr noe.

Så jeg jobber med å bli bedre kjent med hvem jeg er og hva slags hel ved jeg er laget av og hvilke muligheter jeg har.

Jeg blir kjent med hvor sterk jeg er og hva jeg kan støtte med en sterk ryggrad, når jeg må tåle en støyt. Det har jeg jo gjort før, særlig da jeg ble enke.

Jeg blir kjent med hvordan jeg har det selv om jeg er droppa, før jeg rakk å bli kjent med han som hjertet mitt hadde valgt ut denne gangen. Jeg er ærlig mot meg selv og sørger ferdig, når jeg må, helt for meg selv. Jeg innrømmer at jeg har hatt kjærlighetssorg hver gang jeg har lengtet sterkt etter noen.

Men jeg tar det som den jeg vil være. En som vokser på alle erfaringer og som klarer seg. En som vil seg selv vel, og som også vil andre vel.

Det finnes alltid nye muligheter til å skape seg selv gode dager. Særlig når man vet hvordan man har fått det til før.

Så kan han som droppa meg være åpen for å finne den som hans hjerte begjærer. Akkurat som jeg gjør.

Jeg står støtt.

2 kommentarer
    1. Så godt skrevet 🙂
      “Jeg står støtt” Det er så viktig <3

      Å stå støtt og finne seg selv – lang tids prosjekt men god investering – stå støtt i seg selv <3

      Endelig! Det gjør jeg også!

      Lag deg en fin torsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg